Saturday, October 13, 2007

penantian

aku terbawa dengan peristiwa yang aku lalui tadi . dulu aku tak begini mungkin mata aku belum terdidik untuk menilai erti dan hala tuju kehidupan . Orang pernah berkata aku adalah peninggalan yang amat berharga yang ditinggalkan oleh kedua ibu bapa ku. bernilai kah aku. polar kehidupanku berkisar di tempat yang sama. Moga allah memberi hidayah untuk aku melihat sesuatu dari sudut berbeda. insyallah .
Apa sebenarnya yang aku cari dalam kehidupan ini.
tadi jumpa Zulkipli anak pak mat- sempat berbual sebentar dan sempat bertanyakan khabar keluarganya. mengikut katanya dia baru berbaik debgan isterinya. masyaallah - aku ingat lagi aku salah seorang yang pergi meminang isterinya di Woodlands Singapore. dia berkahwin dan di kurniakan anak satu pas tu ada komplikasi dengan keadaan diri isteri nya selepas melahirkan . la ni anak dia dah beso dah mengaji kat universiti multimedia. katanya isterinya terlalu cemburu hinggakan cemburu pada anak sendiri gila......
oleh kerana tertekan dengan keadaan dia kluar rumah dan memfailkan tuntutan cerai dengan alasan suaminya tidak berlaku adil berat sebelah pada keluarga lelaki. selepas 48 hari dia kembali lagi kerumah mintak mahap. mengikut zul dia duk sebumbung tapi tak bercakap dia terlalu frust dengan keluarga isterinya yang menyokong tindakan isterinya . dunia dunia.... macam macam ada.

No comments: